لیزر موهای زائد

اگر از اصلاح یا اپیلاسیون موهای زائد راضی نیستید یا خسته شده ­اید، لیزر می ­تواند بعنوان یک گزینه جایگزین، ارزش بررسی کردن داشته باشد.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از رایج ترین روش های زیبایی است. در این روش نور بسیار متمرکزی به فولیکول های مو تابانده میشود. رنگدانه های موجود در فولیکول نور را جذب میکند و مو را از بین میبرد.

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، ساق پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نواحی استفاده می ­شود.

دقت. لیزرها می­توانند به صورت انتخابی موهای تیره و درشت را هدف قرار دهند بگونه ­ای که پوست اطراف محل مورد نظرآسیب نبیند.

سرعت. هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می­کشد و می­تواند موهای زیادی را به طور همزمان درمان کند. نواحی کوچک مانند لب بالایی را می­توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد و نواحی بزرگ ­تر مانند پشت یا پاها ممکن یک ساعت زمان ببرد.

قابل پیش بینی بودن. اکثر مراجعین به طور متوسط پس از سه تا هفت جلسه ریزش موی دائمی خواهند داشت.

مواردی که باید قبل از لیزر موهای زائد رعایت کنید

لیزر موهای زائد چیزی فراتر از کندن موهای ناخواسته است. این یک روش پزشکی است که انجام آن نیاز به آموزش داشته و خطرات بالقوه­ای را به همراه دارد. قبل از انجام آن، باید اعتبار پزشک یا تکنسین را به طور کامل بررسی کنید.

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، باید از شش هفته قبل از درمان، کندن، اپیلاسیون و الکترولیز را محدود کنید. لیزر ریشه موها را هدف قرار می­دهد که با اپیلاسیون یا کندن به طور موقت از بین می­روند.

همچنین باید شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید کارآیی لیزر را کم و احتمال بروز عوارض بعد از درمان را افزایش می­دهد.

در جلسه لیزر موهای زائد چه می­ گذرد

درست قبل ازشروع، موهای زائدی که قرار است تحت درمان قرار بگیرند تا چند میلی متر بالاتر از سطح پوست کوتاه می­شوند. معمولاً 20 تا 30 دقیقه قبل از شروع از داروهای بی حس­ کننده موضعی برای کمک به کاهش گزش ناشی از پالس­های استفاده می­شود. تجهیزات لیزر با توجه به رنگ، ضخامت و محل موهای تحت درمان و همچنین رنگ پوست شما تنظیم می­شوند.

بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده، شما و تکنسین باید از محافظ چشم مناسب استفاده کنید. همچنین لازم است از لایه ­های بیرونی پوست خود با ژل سرد یا دستگاه خنک کننده مخصوص محافظت کنید. این به نفوذ نور به پوست نیز کمک می کند. در مرحله بعد، تکنسین یک پالس نور به ناحیه درمان می­ تاباند.

هنگامی که این روش کامل شد، ممکن است به شما بسته­ های یخ، کرم­ها یا لوسیون­های ضد التهاب داده شود تا هر گونه ناراحتی را کاهش دهد. می­توانید درمان بعدی خود را برای چهار تا شش هفته بعد برنامه ریزی کنید. تا زمانی که رشد موها کاملا متوقف شود، جلسات درمانی باید ادامه پیدا کند.

بهبودی

یک یا دو روز بعد از لیزر، ناحیه تحت درمان به نظر آفتاب سوخته می­رسد. کمپرس­های خنک و مرطوب­ کننده ­ها در کاهش احساس آفتاب سوختگی مؤثر هستند. اگر لیزر در ناحیه صورت شما انجام شده می­توانید روز بعد آرایش کنید مگر اینکه پوستتان تاول زده باشد.

در طول یک ماه، موهای تحت درمان می­ریزند. برای کمک به جلوگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست می­توانید از ضد آفتاب استفاده کنید.

در این روش احتمال تاول زدن پوست کم است اما در افرادی که رنگ‌ پوست تیره ‌تری دارند، این احتمال بیشتر است. سایر عوارض جانبی آن مانند تورم، قرمزی و جای زخم نیز ممکن است در برخی افراد دیده شود اما باقی­ماندن جای زخم برای همیشه یا تغییر رنگ دائمی پوست بسیار نادر است.

هزینه لیزر موهای زائد

این هزینه بسته به عوامل متعددی است که عبارتند از:

    • اندازه ناحیه تحت درمان و زمان مورد نیاز برای درمان
    • تعداد درمان­ های مورد نیاز
    • چه پزشک یا فردی آن را انجام می­دهد
    • محلی که در آن درمان را انجام می­دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا