موخوره: مبارزه با دشمن شماره یک موها

با توصیه ­های حرفه­ ای شون سورتینگ، صاحب یکی از بزرگترین سالن­های زیبایی نیویورک با دشمن شماره یک موهای خود یعنی موخوره مبارزه کنید.

موخوره: دشمن شماره یک موها
موخوره یا Hair leprosy

همه ما در مقطعی از زندگی دو شاخه شدن موها یا در اصطلاح موخوره را تجربه کرده ایم. موخوره زمانی اتفاق می‌افتد که مو بر اثر عواملی همچون شرایط آب‌ و هوایی و تکنیک‌ های نادرست مراقبت از مو خشک، شکننده و فرسوده می‌شود.

موهای نازک

برای همه انواع مو، به خصوص موهای نازک، خوابیدن در اتاقی با دستگاه بخور الزامی است. موها به دلیل خشکی شکافته می­شوند و موهای نازک به راحتی تقسیم و موخوره می­شوند. دستگاه بخور با بالا نگه داشتن سطح رطوبت محیط به حفظ رطوبت در مو و جلوگیری از شکافتن آن کمک می­کند.

موهای موج دار

اگر موهایی موج­دار دارید روبالشی نخی خود را با ساتن عوض کنید. این کار به موهای مواج شما اجازه می­دهد به جای گیرکردن روی الیاف پنبه­ ای، آزادانه روی روبالشی ساتن سر بخورند. اما اگر با روبالشی­ ساتن راحت نیستید و نخی را ترجیح می­دهید قبل از خواب، موهای خود را در یک روسری ساتن بپیچید.

موهای مجعد

همانقدر که تغییر ظاهر موهای مجعد سرگرم ­کننده و جذاب است، استفاده بیش از حد از ابزارهای داغ و حالت­ دهنده برای انجام آن می­تواند باعث شکافتن انتهای موها شود. هرگز موهای گره خورده را به شدت برس نکشید زیرا می­تواند باعث پارگی و شکافتن تارهای مو شود. برای محافظت از موهای خود در برابر گرما حتما از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید. پس از هربار استفاده از ابزارهای حالت­ دهنده و داغ، از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید.

موهای زبر

حفظ رطوبت در موهای زبر و درشت دشوارتر است، بنابراین استفاده از ماسک­ های هفتگی و نرم ­کننده ­های آبرسان بسیار مهم هستند. این محصولات رطوبت را در مو نگه می‌دارند و مانعی بین کوتیکول مو و عناصری از جمله باران، برف و خورشید ایجاد می­کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا