هفته اول بارداری

چرا در هفته اول بارداری هیچ علامتی وجود ندارد؟

شما در هفته اول بارداری علائم بارداری نخواهید داشت زیرا هنوز باردار نشده اید. هفته اول بارداری شروع سیکل قاعدگی است. این که آیا واقعاً هفته اول بارداری است یا خیر، پس از گذشت چند هفته مشخص خواهد شد.

هفته اول بارداری

بارداری چگونه شروع می شود؟

چرخه باروری شامل فرآیندهای بسیار پیچیده و جذابی است که می تواند دلیل کافی برای نگاه دقیق تر به آنچه در درون شما قبل از شروع رشد جنین می گذرد باشد. چرخه با قاعدگی شروع می شود. پوشش داخلی رحم خارج می شود و یک “لانه” جدید برای تخمک بارور شده آماده می شود. این فرآیند توسط هورمون های مختلف کنترل می شود.

پروژسترون تضمین می کند که پوشش داخلی رحم ساخته شده و آماده لانه گزینی و تأمین مواد مغذی مورد نیاز جنین است. اگر سطح پروژسترون کاهش یابد، خونریزی قاعدگی رخ می دهد، چرخه جدیدی شروع می شود و غلظت هورمون های دیگر افزایش می یابد.

استروژن عمدتاً در تخمدان ها تولید می شود. استروژن مسئول بلوغ فولیکول ها است و نقش کلیدی در تخمک گذاری دارد. با این حال، بر رشد پوشش رحم نیز تأثیر می گذارد. استروژن تولید مخاط در دهانه رحم را افزایش می دهد . مخاط دهانه رحم برای تغذیه و تحرک اسپرم مهم است و شانس بارداری را بهبود می بخشد.

یک عضو بسیار مهم برای بارداری رحم است. در هفته اول بارداری فقط 2 تا 4 اینچ (5 تا 10 سانت) طول و 1 تا 2 اونس (28 تا 56 گرم) وزن دارد و شبیه گلابی وارونه است. با این حال، اندازه و شکل آن ممکن است از یک زن به زن دیگر بسیار متفاوت باشد. رحم دارای سه لایه است: یک لایه بیرونی صاف، دیواره که عمدتاً از ماهیچه های صاف تشکیل شده است و غشای مخاطی داخلی.

بخش باریکی که در پایین رحم قرار دارد دهانه رحم است. بخشی از آن به داخل واژن بیرون زده و در وسط آن، دهانه رحم قرار دارد. این دهانه بیرونی رحم را می توان در داخل واژن نیز احساس کرد. قبل و بعد از تخمک گذاری محکم بسته می شود و در حوالی تخمک گذاری باز می شود.

ناهنجاری های رحم، مانند پیچ خوردگی به سمت عقب یا سایر مشکلات مانند آندومتریوز (زمانی که پوشش رحم خارج از رحم است)، پولیپ ها یا فیبروم ها (رشد در رحم) می توانند بر باروری تأثیر بگذارند. اگر بارداری بعد از یک سال رابطه جنسی منظم و محافظت نشده اتفاق نیفتد، این علل فیزیکی توسط پزشک شما بررسی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا