احساس و ظاهری جوان تر با این 11 راه ­کار

آیا می­خواهید جوان بمانید؟ آیا می­خواهید احساس جوانی را دوباره تجربه کنید؟ خبر خوب اینکه با رعایت این راهکارهای ساده می­توانید ظاهری جوان تر، بدنی سالم­تر و عمر طولانی­تر داشته باشید. پس از همین حالا اقدام کنید!

احساس و ظاهری جوانتر با این 11 راهکار

1. عادات مخرب را حذف کنید

بهترین کاری که می­توانید برای سلامتی و طول عمر خود انجام دهید، ترک سیگار است. سیگار کشیدن منشأ بسیاری از بیماری­های قلبی و ریوی است، که همه تلاش­ها برای داشتن ظاهری جوان تر و طول عمر را خنثی می­کند.

2. خواب کافی داشته باشید

بدن شما برای ترمیم سلول­ها و استراحت دادن به قلب به خواب نیاز دارد. ذهن شما نیز برای سالم ماندن نیاز به رویا دارد.

3. تحت نظر یک متخصص طب سالمندی و یا ضد پیری باشید

باربارا ام. موریس، در کتاب “چیزهای قابل توجهی که واقعا می­توانند پیری را به تعویق بیاندازند” داشتن یک پزشک ضد پیری را توصیه می­کند. اما مارک آر. بلکمن، رئیس آزمایشگاه تحقیقات بالینی مرکز ملی طب مکمل و جایگزین معتقد است راه­کارهای طب سالمندی در مقایسه با طب ضدپیری بیشتر به روند طبیعی زندگی نزدیک هستند و از درمان‌های اثبات‌نشده کمتری استفاده می­کنند. او می­گوید: “واژه ضد پیری مانند واژه ضد بلوغ یا ضد بارداری خلاف چرخه طبیعی زندگی بشر است”. در هر حال هر پزشک متخصصی برای بررسی وضعیت سلامتی شما شاخص ­های مختلفی از جمله لیپیدها، DHEA، استروژن، کورتیزول، تیروئید، عملکرد ریه و سنجش ریزمغذی‌ها را ارزیابی خواهد کرد.

4. مصرف چربی­های اشباع شده را کاهش دهید و چربی­های امگا 3 بیشتری مصرف کنید

مصرف گوشت قرمز را از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید. به جای بستنی و کیک از کربوهیدرات­های پیچیده ­تری مانند غلات کامل، میوه­ ها و سبزیجات استفاده کنید. ماهی­ های چرب بیشتری مصرف کنید. چربی­های سالم موجود در ماهی قزل­آلا، ماهی خال مخالی و ساردین از سلول­ها در برابر آسیب رادیکال­های آزاد محافظت می­کنند.

5. حجم غذای مصرفی­تان را کاهش دهید

مطالعات روی موش‌ها نشان می‌دهد که محدودیت 30 درصدی کالری به معنای عمر طولانی‌تر است. بدیهی است که از دست دادن گرم­ های اضافی به معنای فشار کمتر بر سیستم بدنی شماست.

6. مراقب وضعیت هورمونی خود باشید

مطالعات زیادی در مورد رابطه میان کاهش هورمون رشد و استخوان‌های شکننده­ تر، چربی بیشتر، نوسانات خلقی و ظاهری جوان تر انجام شده است. اگرچه استفاده از هورمون رشد می‌تواند عضله بسازد، اما نتایج قوی­تر شدن عضلات را تأیید نمی­ کنند.

HGH یا هورمن رشد که با نام سوماتوتروپین شناخته می­شود با احتباس آب، سندرم تونل کارپال، فشار خون بالا و نوسانات قند خون مرتبط است.

اگرچه استفاده از هورمن رشد فوایدی دارد اما برخی از پزشکان اعتقاد دارند که از لحاظ داده­ های علمی هنوز نمی­ توان استفاده از آن را برای عموم توصیه کرد. ماده دیگر استروئیدی به نام DHEA که اغلب توصیه می شود نیز در مقایسه با هورمن رشد به مراتب اثر گذاری کمتری دارد.

مقالات زیادی در خصوص جایگزینی استروژن و پروژسترون با بالا رفتن سن نیز وجود دارد؛ اما ترکیب درمانی ممکن است خطر سرطان و بیماری قلبی را نیز افزایش دهد.

شما می­توانید به جای استفاده از این ترکیبات هورمونی از جایگزین­های طبیعی آن استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که پیش از هر تصمیمی با پزشک مشورت کنید.

7. مکمل، مکمل، مکمل

این حقیقت وجود دارد که بسیاری از ما به دلیل عادات اشتباه غذایی سوء تغذیه داریم. اخیرا انجمن پزشکی آمریکا مصرف روزانه مولتی ویتامین­ها را تأیید کرده است. ویتامین C، CoQ10، ویتامین E، آلفا لیپوئیک اسید (آنتی اکسیدان­های دیگر) برخی از مکمل­های مفیدی هستند که توصیه می­شود حتما در کابینت داروهای خود داشته باشید. در مورد مکمل­ها و طریقه مصرف آن­ها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

8. دید خود را نسبت به دوران سالمندی تغییر دهید

اخیراً مطالعه­ ای در دانشگاه ییل نشان داد که کسانی که دیدگاه مثبتی نسبت به افزایش سن داشتند، هفت سال بیشتر از سایرین عمر کردند.

9. احساس گناه را از زندگی خود حذف کنید

به جای احساس گناه و پشیمانی از گذشته، آینده­ نگر باشید. در حال تغییر و تکامل بودن راهی است برای اینکه جوان بمانیم.

10. از ایجاد تغییرات بزرگ نترسید

برای نقل مکان، پیوستن به فعالیت­های داوطلبانه، تغییر شغل، ازدواج یا طلاق هرگز دیر نیست. نگویید که برای انجام این کارها دیگر جوان نیستید. گاهی اوقات تصمیمات قبلی ما نیاز به تغییر دارند. جراحی پلاستیک نیز می ­تواند برای داشتن ظاهری جوان تر و احساسی بهتر گزینه­ مناسبی باشد و کیفیت زندگی­تان را بهبود بخشد.

11. هرگز خود را بازنشسته نکنید

بازنشستگی شبیه یک بیماری مزمن و ناتوان کننده است. به تعطیلات بروید، استراحت کنید و از زیبایی­های اطرفتان لذت ببرید اما از انجام فعالیت­های مفید اجتماعی و کاری نیز غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا