درمان پیری پوست با کمک روش های زیبایی

عوامل زیادی روی پیری پوست تأثیر می گذارد: از جمله ژن ها، عادات روزانه و محیطی که در آن زندگی می کنیم. بهترین استراتژی برای برای درمان پیری پوست، پیشگیری از پیری پوست است.

چگونه از پیری پوست جلوگیری کنیم؟ اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال پاسخ این سوال هستید باید بدانید که برای رسیدن به این خواسته حتما و حتما لازم است از پوست تان در برابر نور خورشید محافظت کنید.

روش های زیبایی برای درمان پیری پوست

تأثیر نور آفتاب بر پوست

مطالعات نشان می­دهد قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می­تواند باعث سرطان پوست و پیری زودرس پوست شود. با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به فیبرهای پوست به نام الاستین آسیب می­رساند. هنگامی که این الیاف شکسته می­شوند، پوست افتاده و شل می­شود. کبودی و پارگی راحت‌تر اتفاق افتاده و بهبودی طولانی­تر می­شود.

علاوه براین گذراندن زمان بیش از حد در زیر نور خورشید می­تواند باعث ایجاد کک و مک، بافت خشن، لکه­ های سفید پوستی، زردی پوست، گشادی رگ­های خونی کوچک زیر پوست و لکه­ های تغییر رنگ که پزشکان آن را “رنگدانه های خالدار” می نامند، شود.

پیشگیری 

اگرچه پیری ارگان های بدن از جمله پوست یک فرآیند طبیعی در چرخه زندگی است اما با رعایت برخی نکات می توانیم آن را به تعویق بیاندازیم و شدت آن را کاهش دهیم. رعایت نکات زیر کمک می کند دیرتر به درمان پیری پوست نیاز پیدا کنید:

  • از آفتاب گرفتن و مراجعه به سالن های برنزه خودداری کنید.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید، به خصوص بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر.
  • لباس‌های محافظ بپوشید – مانند کلاه لبه دار، پیراهن‌های آستین بلند، شلوار، و عینک آفتابی با عدسی‌های UV 400 یا مسدودکننده اشعه فرابنفش.
  • برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش، قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ازکرم ضد آفتاب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کرم ضدآفتاب را هر 80 دقیقه تا 2 ساعت یکبار تجدید کنید، در صورت تعریق یا شنا با فاصله زمانی کمتر کرم را تجدید کنید.
  • همیشه از محصولاتی استفاده کنید که دارای SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) 30 یا بالاتر هستند.
  • بسیار مهم است که محصولاتی با طیف وسیع انتخاب کنید که هم محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و هم در برابر اشعه ماوراء بنفش UVA داشته باشند. (برای محافظت در برابر UVA محصول انتخابی باید حداقل حاوی 7 درصد اکسید روی باشد.)
  • پوست خود را برای علائم سرطان پوست بررسی کنید. اگر تغییراتی وجود دارد که شما را نگران می کند، فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر پوست شما خشک است، در خانه از مرطوب کننده استفاده کنید، کمتر با صابون استحمام کنید (به جای آن از یک شوینده مرطوب کننده بدن استفاده کنید)، و حداقل دو بار در روز از کرم یا لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.

روش های زیبایی برای درمان پیری پوست

انتخاب روش زیبایی برای درمان پیری پوست به علائم و شدت آنها بستگی دارد.

  • برای درمان علائم اولیه پیری پوست، درمان های زیبایی که از رتینوئیدها، ویتامین C و آلفا هیدروکسی اسیدها استفاده می کنند ممکن است کافی باشد.
  • لایه برداری شیمیایی، درم ابریژن، میکرونیدلینگ، دستگاه های انرژی اولتراسوند، فرکانس رادیویی، یا لایه برداری با لیزر معمولا درمان های زیبایی برای علائم متوسط یا شدید پیری پوست هستند.
  • خطوط عمیق‌تر صورت را هم می توان با کمک سم بوتولینوم یا پرکننده‌ها، از جمله تزریق اسید هیالورونیک، چربی خود فرد و ایمپلنت‌های گورتکس درمان کرد.
  • برخی از افراد ممکن است جراحی های زیبایی دیگری را برای درمان پیری پوست استفاده کنند، مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا جراحی زیبایی پلک.

اینکه کدام روش را برای درمان پیری پوست انتخاب می کنید علاوه بر  اینکه یک انتخاب شخصی است، به شرایط پوست شما نیز بستگی دارد. نکته مهم این است که انتخاب هر روش درمانی و انجام آن را حتما زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. از مراجعه به مراکز غیر تخصصی جداً خودداری کنید.

منبع
Cosmetic Procedures for Aging Skin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا