سرطان های ناشی از HPV

سرطان های ناشی از HPV معمولاً سالها و حتی دهه ها طول می کشد تا پس از ابتلای فرد به HPV ایجاد شود. هیچ راهی برای دانستن اینکه چه کسی به سرطان یا سایر مشکلات ناشی از HPV مبتلا می شود، وجود ندارد. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مانند افرادی که مبتلا به ایدز هستند، به دلیل ضعف سیستم ایمنی، ممکن است کمتر قادر به مبارزه با عفونت‌های HPV باشند و احتمال ابتلا به بیماری ها و مشکلات ناشی از HPV در آنها بیشتر است.

سرطان های ناشی از HPV

سرطان های ناشی از HPV عبارتند از:

  • سرطان دهانه رحم، واژن و فرج در زنان
  • سرطان آلت تناسلی در مردان
  • سرطان مقعد در مردان و زنان
  • سرطان پشت گلو، از جمله زبان و لوزه ها (اوروفارنکس) در مردان و زنان

واکسیناسیون HPV می تواند از بیش از 90 درصد سرطان های ناشی از HPV و همچنین پیش سرطان های مقعد، واژن، دهانه رحم و فرج جلوگیری کند. پیش سرطان ها سلول های غیر طبیعی هستند که می توانند منجر به سرطان شوند. به همین دلیل است که واکسن‌های HPV زمانی که در سنین 11 تا 12 سالگی و قبل از تماس با ویروس HPV تزریق می‌شوند، بهترین عملکرد را دارند.

جدول زیر آمار سالانه مبتلایان به سرطان های ناشی از HPV در ایلات متحده را به تفکیک جنسیت نشان می دهد.

نوع سرطانتعداد ابتلا در میان زنانتعداد ابتلا در میان مردان
پشت حلق2,30012,500
دهانه رحم11,1000
مقعد4,7002,200
آلت تناسلی زنان2,9000
آلت تناسلی مردان0 900
واژن7000
مجموع21,70015,600

سرطان دهانه رحم و HPV

بیش از 9 مورد از هر 10 مورد سرطان دهانه رحم ناشی از HPV است. تقریباً تمام سرطان های دهانه رحم با واکسیناسیون HPV قابل پیشگیری هستند.

هر سال در ایالات متحده:

  • نزدیک به 200,000 زن مبتلا به پیش سرطان دهانه رحم تشخیص داده می شوند.
  • 11,100 زن مبتلا به سرطان دهانه رحم ناشی از HPV تشخیص داده می شوند.
  • حدود 4,000 زن بر اثر سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می دهند.

سرطان دهانه رحم زمانی عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در میان زنان در ایالات متحده بود. در حال حاضر، واکسن های HPV و غربالگری سرطان دهانه رحم، آن را به یکی از قابل پیشگیری ترین سرطان ها تبدیل کرده است. حتی زنانی که واکسینه می‌شوند باید از سن ۲۱ سالگی به طور منظم غربالگری سرطان دهانه رحم را انجام دهند.

سرطان دهانه رحم تنها نوع سرطان ناشی از HPV است که با آزمایش غربالگری می‌تواند زود تشخیص داده شود. سایر انواع سرطان های ناشی از HPV ممکن است تا زمانی که مشکلات سلامتی جدی تری ایجاد نکنند، شناسایی نشوند. اگرچه واکسیناسیون HPV می تواند از عفونت هایی که باعث این سرطان ها می شوند جلوگیری کند.

همچنین واکسیناسیون در میان پسران نوجوان می تواند از سرطان های ناشی از HPV در مردان جلوگیری کند.

حدود 4 مورد از هر 10 مورد سرطان ناشی از HPV در بین مردان دیده می شود. هر ساله در ایالات متحده بیش از 15,000 مرد به سرطان های ناشی از HPV مبتلا می شوند. شما می توانید با واکسن HPV در سنین 11 تا 12 سالگی کودک خود را از این سرطان ها محافظت کنید.

منبع
Cancers Caused by HPV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا