علائمی که نشان می دهد کم خوابی دارید

1

یکی از علائم کم خوابی تغییرات پوستی است. کمبود خواب ممکن است منجر به آکنه شود.

2

قرمزی، پف‌کردگی و حلقه‌های تیره دور چشم همه نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند به اندازه کافی نمی خوابید. مطالعات نشان می دهد افرادی که دچار کم خوابی هستند، چین و چروک، تورم و افتادگی بیشتری در اطراف چشمهایشان ظاهر می شود.

خمیازه کشیدن زنی که دچار کم خوابی است

3

خواب کافی شبانه باعث می شود بدن بهتر گرلین و لپتین را کنترل کند. اینها هورمون‌هایی هستند که بر میزان احساس گرسنگی تأثیر می‌گذارند. بنابراین نداشتن خواب کافی تمایل به خوردن را افزایش می دهد و باعث افزایش وزن می شود.

4

وقتی که مغز کمبود خواب دارد تمایل بیشتری به خوردن تنقلات و وعده های غذایی ناسالم نشان می دهد. یکی از علائم کم خوابی هوس خوردن غذاهای ناسالم است.

5

معمولا افراد برای جبران کسالت ناشی از کم خوابی کافئین بیشتری مصرف می کنند. ممکن است کافئین پاسخی برای این مشکل به نظر برسد، اما به سرعت خودش بخشی از مشکل می شود. در کوتاه مدت، مصرف قهوه یا نوشابه شما را هوشیارتر می کند، اما در دراز مدت می تواند منجر به بی خوابی و اضطراب شود.

6

تحریک پذیری(تغییرات شدید خلق و خو) یکی از مشخص ترین علائم بدخوابی است. افرادی که شبها کمتر از 4 ساعت می خوابند، استرس، عصبانیت و خستگی ذهنی بیشتری نسبت به سایرین تجربه می کنند.

7

افسردگی و کم خوابی ارتباط نزدیکی با هم دارند. افسردگی می تواند منجر به کمبود خواب شود، و عکس آن نیز می تواند اتفاق بیفتد.

8

گیجی، کمبود تمرکز، ضعف حافظه و کاهش توان مهارتی در انجام کارها از علائم خواب ناکافی شبانه است.

9

بیدار شدن با گلودرد، خشکی دهان یا سردرد می‌تواند از نشانه های بدخوابی باشند.

  نکته پایانی

اغلب بزرگسالان به 7 تا 9 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. برای داشتن خوابی با کیفیت تر سعی کنید موارد زیر را جدی بگیرید.

  • به یک برنامه زمانی برای خوابیدن پایبند باشید. سعی کنید حتی الامکان هر شب در یک ساعت مشخص بخوابید و صبح ها هم در یک ساعت مشخص بیدار شوید.
  • اتاق خود را خنک، ساکت و تاریک نگه دارید.
  • به طور منظم ورزش کنید، مخصوصاً تمریناتی که قلب شما را شارژ می کند. این ورزش ها به شما کمک می کنند خواب عمیق تری داشته باشید. یک خواب خوب شبانه بدن و ذهن را ریکاوری می کند و کمک می کند بهترین عملکرد خود را داشته باشید.
منبع
sleep-disorders

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا