هفته چهارم بارداری

در هفته چهارم بارداری، جنین یک گلوله کوچک تشکیل شده از سلول است. در اینجا، ما به شما می گوییم که چه علائمی از بارداری در هفته چهارم ممکن است ظاهر شود و چرا باید به طور ویژه ای از خودتان مراقبت کنید.

هفته چهارم بارداری

در هفته چهارم بارداری، گلوله کوچک سلولی که بلاستوسیست نیز نامیده می شود، به عمق رحم نفوذ می کند. کیسه زرده، حفره آمنیوتیک و جفت شروع به رشد می کنند. جفت به جنین اکسیژن و مواد مغذی می دهد و همزمان مواد زائد متابولیک را از بین می برد.کودک شما هنوز از نظر میکروسکوپی کوچک است و اندازه آن به اندازه یک دانه خشخاش است.

هورمون بارداری HCG (گنادوتروپین جفتی انسان) در حال تولید است. این هورمون تضمین می کند که غشای مخاطی به خوبی دست نخورده باقی می ماند و خونریزی قاعدگی رخ نخواهد داد. تأثیرات خارجی مانند عفونت ها، داروها، استرس بیش از حد، الکل یا نیکوتین می تواند حاملگی را مختل کند یا به جنین در این مرحله آسیب برساند. ممکن است سقط خود به خودی رخ دهد (سقط جنین قبل از هفته 13 بارداری). از آنجایی که این خونریزی می تواند مانند خونریزی قاعدگی باشد، ممکن است برخی از زنان هرگز متوجه بارداری خود نشوند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سلول های بلاستوسیست شروع به تخصصی شدن می کنند. با این حال، در هفته چهارم بارداری سونوگرافی فقط حفره آمنیوتیک را به عنوان یک سایه نشان می دهد.

درهفته چهارم بارداری چه احساسی دارید؟

اگرچه ممکن است هنوز احساس «کاملاً طبیعی» داشته باشید، اما در مرحله بسیار حساس بارداری هستید. بنابراین مهم است که مراقبت ویژه ای از خود داشته باشید: با رعایت کامل موارد بهداشتی از خود در برابر عفونت محافظت کنید، از استرس های غیرضروری اجتناب کنید، خواب کافی داشته باشید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

در آشپزخانه و به ویژه هنگام غذا خوردن، مراقب باشید که از بیماری های ناشی از لیستری ا(عفونتی که با خوردن غذای آلوده در دوران بارداری ممکن است از مادر به جنین منتقل شود) و توکسوپلاسموز (یک بیماری انگلی عفونی است که معمولا فاقد علامت است) جلوگیری کنید. غذا باید به طور کامل گرم شود و یا کاملا شسته شود. از مصرف محصولات لبنی غیر پاستوریزه، گوشت خام، ماهی خام و گوشت های فرآوری شده خودداری کنید.

در این زمان، سطح بالاتر پروژسترون باعث افزایش جزئی دما می شود، غدد پستانی متراکم تر می شوند و مایعات بیشتری در بافت آن ها تجمع می کند – بسیاری از زنان این علائم را به عنوان نشانه نزدیک بودن دوره قاعدگی به حساب می آورند.

با این حال، سینه های دردناک و نوک سینه های بسیار حساس از شایع ترین علائم اولیه بارداری هستند. خستگی شدید و میل مکرر به ادرار کردن نیز ممکن است نشان دهنده موفقیت آمیز بودن لانه گزینی باشد.

اگر چرخه خود را با نظارت بر دمای بدن ثبت کنید، ممکن است متوجه شوید که پیک دما بیشتر از حد معمول طول می کشد. اگر این زمان بیش از 18 روز باشد، می توانید احتمال بدهید که باردار هستید.

آزمایشات اولیه اکنون می توانند با اندازه گیری غلظت HCG در ادرار نیز حاملگی را نشان دهند. سطح HCG شما به ویژه در صبح بالا است، بنابراین بهتر است بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب آزمایش دهید. اگر نتیجه آزمایش هنوز مثبت نیست، این لزوماً به این معنی نیست که باردار نیستید! کیفیت آزمایشات و تولید هورمون شما ممکن است در نوسان باشد، بنابراین صبور بودن در این مرحله بسیار مهم است.

منبع
Pregnancy Week 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا